2025 NİSAN I. BİRLEŞİM 1. OTURUM MECLİS KARAR TUTANAĞI 29 Nisan 2025, 08:48
BOZKIR BELEDİYE MECLİSİNİN 2025/NİSAN AYI OLAĞAN MECLİS TOPLANTISI I.BİRLEŞİMİNİN 1.OTURUMUNA İLİŞKİN KARAR TUTANAĞI
Karar Tutanak No :05
Karar Tutanak Tarihi :07.04.2025
KATILANLAR : KATILMAYANLAR : Başkan : Nazif KARABULUT
Üye : Ali ÇELİK
“ : Halil YUVAKTAŞ
“ : Mustafa AKGÜL
“ : Oğuzhan BAĞCI
“ : Mehmet DEMİRAY
“ : Hasan ÖZCAN
“ : Abdurrahman UYAR
“ : Metin İLHAN
“ : Halil KOÇ
“ : Ahmet DURAN
“ : İhsan ALTUNAY
“ : Memiş CIRNAZ
“ : Adem KARAZOR
“ : Kıymet ALTINIŞIK
“ : Seyfullah İNCE
Başkan:Sayın Üyeler, üyelerimizin tamamı bulunduğundan, 2025/Nisan ayı olağan meclis toplantımızın oturumunu açıyorum. Gündeme geçilmeden önce Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliği’nin 11.maddesi gereğince, 04.03.2025 gün ve 04 No’lu (Mart ayı olağan I.Birleşim I.Oturum) meclis karar tutanağı üyelere dağıtıldı ve önceki tutanakta maddi hata bulunmadığı görüldü.
30 Mart Uluslararası Sıfır Atık Günü sebebi ile AK Parti Grubu adına Kıymet ALTINIŞIK söz almış olup, bu kapsamda ülkemizde yapılan çalışmalar ile ilgili bilgilendirme yazısını okudu. Daha sonra gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
1-DEMİRASAF MAHALLESİNDE KÜÇÜK SANAYİ SİTESİ İŞYERLERİNE İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI DÜZENLENEBİLMESİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
Başkan: Sayın Üyeler, 04.03.2025 gün ve 12 no’lu meclis kararımızda; talep 2025/Nisan ayı olağan meclis toplantısında görüşülmek ve araştırılmak üzere İmar ve Plan Bütçe Komisyonuna sevk edilmiş idi.
Komisyon kararlarına göre; “İlçemizde bulunan Küçük Sanayi Sitelerimizdeki işyeri sayısının yetersiz ve mevcut işyerlerinin de dolu olması nedeniyle işyeri açmak isteyen vatandaşlarımızın taleplerine cevap verememektedir. İlçemiz Demirasaf Mahallesinde üstünde konut olmayan ticari alanlardaki, her birinin ayrı ayrı kapı numarası, elektrik ve su sayacı olan işyeri (dükkan) niteliğindeki yerlere işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi uygun olup, belediye meclisince görüşülüp karara bağlanmasına oy birliği ile karar verildi.” denilmektedir.
Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda, komisyon kararları aynen kabul edilmiş olup, İlçemizde bulunan Küçük Sanayi Sitelerimizdeki işyeri sayısının yetersiz ve mevcut işyerlerinin de dolu olması nedeniyle işyeri açmak isteyen vatandaşlarımızın taleplerine cevap verememektedir. Bu nedenle, İlçemiz Demirasaf Mahallesinde üstünde konut olmayan ticari alanlardaki, her birinin ayrı ayrı kapı numarası, elektrik ve su sayacı olan işyeri (dükkan) niteliğindeki yerlere işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesine oybirliğiyle karar verildi.
2-ENCÜMEN ÜYE SEÇİMİ (2 ADET) :
Başkan:Sayın Üyeler 5393 sayılı Belediye Kanununun 33.(b)maddesi gereğince encümen üyesi meclis üyeleri arasından bir yıl için gizli oyla seçeceği 2 üyeden oluşmakta olup, Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 20.maddesi gereğince, üye seçiminin yapılması gerekmektedir. Meclis Üyelerimizden Abdurrahman UYAR ve Halil YUVAKTAŞ tarafından verilen 07.04.2025 günlü yazılı Önerge ile, Abdurrahman UYAR ve Halil YUVAKTAŞ’ın Encümen Üyesi olarak seçilmesi için yazılı önerge verildi. Ali ÇELİK ve Hasan ÖZCAN da sözlü olarak aday olmak istediklerini beyan ettiler.
Encümen Üye seçimine geçildi. Encümen Üyesi seçimi için hazırlanan oy pusulaları üyelere dağıtıldı. Yapılan gizli oylamada: Abdurrahman UYAR 9 oy, Halil YUVAKTAŞ 9 oy, Ali ÇELİK ve Hasan ÖZCAN’ın 7’şer oy aldıkları görüldü.
Oyların çoğunluğunu alan Abdurrahman UYAR ve Halil YUVAKTAŞ Encümen Üyeliğine seçildi.
3-PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU ÜYE SEÇİMİ :
Başkan:Sayın Üyeler, 5393 sayılı Belediye Kanununun 24.maddesi gereğince ihtisas komisyonlarının kurulması gerekmektedir. Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda, plan ve bütçe komisyonunun üç kişiden oluşmasına ve bir yıl süre için kurulmasına oy birliğiyle karar verildi.
Meclis Üyelerimizden Abdurrahman UYAR ve Halil YUVAKTAŞ tarafından, Mehmet DEMİRAY ve Halil KOÇ’un Plan ve Bütçe Komisyonuna Üye olarak seçilmeleri için yazılı önerge verildi. Meclis Üyesi Hasan ÖZCAN tarafından da sözlü önerge ile Kıymet ALTINIŞIK aday gösterildi.
Üye seçiminin yapılmasına geçildi. Oy pusulaları üyelere dağıtıldı. Yapılan gizli oylama sonucunda: Mehmet DEMİRAY ve Halil KOÇ’un 15’er oy, Kıymet ALTINIŞIK’ın 16 oy aldıkları görüldü.
Mehmet DEMİRAY, Halil KOÇ ve Kıymet ALTINIŞIK Plan ve Bütçe Komisyonu üyeliğine seçildi.
4-İMAR KOMİSYONU ÜYE SEÇİMİ :
Başkan:Sayın Üyeler, 5393 sayılı Belediye Kanununun 24.maddesi gereğince ihtisas komisyonlarının kurulması gerekmektedir. Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda, imar komisyonunun üç kişiden oluşmasına ve bir yıl süre için kurulmasına oy birliğiyle karar verildi.
Meclis Üyelerimizden Abdurrahman UYAR ve Halil YUVAKTAŞ tarafından Mustafa AKGÜL ve Seyfullah İNCE’nin İmar Komisyonuna Üye olarak seçilmeleri için yazılı önerge verildi. Meclis Üyesi Kıymet ALTINIŞIK tarafından da sözlü önerge ile Hasan ÖZCAN aday gösterildi.
Üye seçiminin yapılmasına geçildi. Oy pusulaları üyelere dağıtıldı. Yapılan gizli oylama sonucunda: Mustafa AKGÜL 15 oy, Seyfullah İNCE ve Hasan ÖZCAN’ın 16’şar oy, aldıkları görüldü.
Mustafa AKGÜL, Seyfullah İNCE ve Hasan ÖZCAN İmar Komisyonu üyeliğine seçildi.
5-2024 YILI DENETİM KOMİSYONU RAPORUNUN OKUNMASI :
Başkan:Sayın Üyeler, 5393 sayılı Belediye Kanununun 25.maddesi, Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 22.maddesi gereğince 2024 yılı Denetim Komisyonu Raporunun okunması gerekmektedir.
2024 yılı Denetim Komisyonu Raporu meclis üyelerine dağıtıldı. Denetim Komisyonu Raporumuz Halil YUVAKTAŞ tarafından okunarak meclis üyelerine bilgi verildi.
6-2024 YILI FAALİYET RAPORUNUN GÖRÜŞÜLMESİ :
Başkan:Sayın Üyeler, 5393 Sayılı Belediye Kanunun 56. Maddesi gereğince 2024 yılı Başkanlık Faaliyet Raporunun Nisan ayı toplantısında görüşülüp karara bağlanması gerekmektedir. Bu nedenle 2024 yılı çalışma dönemi için hazırlanan 07.04.2025 günlü faaliyet raporunu meclise sunmuş bulunuyorum.
Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 9.maddesi, 5393 sayılı Belediye Kanununun 19.maddesi gereğince Faaliyet Raporunun görüşülmesi için Meclise Başkanlık yapmak üzere, Meclis I.Başkan Vekili Mustafa AKGÜL gelmiştir. Rapor üzerinde görüşü olan arkadaşlar görüşlerini belirtebilirler.
BOZKIR BELEDİYESİ
2024 YILI FAALİYET RAPORU
İmkan ve şartlar çerçevesi içerisinde gerekli çalışmalar yapılmış olup, bir yıl içinde yaptığımız çalışmalar aşağıda anlatılmıştır.
Daha çok altyapı, temizlik sosyal ve kültürel hizmetlere ağırlık verildi. Tüm bu hizmetleri bundan sonrada yerine getirmeye çalışacağız. Hizmetlerin yürütülmesinde emeği geçen tüm Belediye personelimize ve Meclis Üyesi arkadaşlarıma teşekkür ederim.
Nazif KARABULUT
Belediye Başkanı
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Yazı İşleri Müdürlüğümüz, Belediyenin karar organı olan Belediye Meclisi ile Belediye Encümen toplantılarının zamanında ve düzenli bir şekilde yapılmasını, bu toplantılarda alınan kararların yazılması, dosyalanması ve ilgili birimlere dağıtılmasını, Belediyemize gelen evrakların kayıt işlemlerini yaptıktan sonra gerekli yerlere ileterek, diğer kurum ve kuruluşlara giden yazıların kaydedilmesi, yazıların ilgili kurumlara elden veya posta yoluyla ulaştırılmasını sağlamak koşuluyla yazışmaların dosyalanması, arşivlenmesi faaliyetlerini bir Müdür, bir şirket elemanı, olmak üzere 2 kişi ile yerine getiren birim olup, 2024 yılı içerisinde yapılan iş ve işlemler özetle şu şekildedir.
1-)Belediye Meclis Toplantıları :
Belediye Meclisimiz 2024 yılı içerisinde olağan meclis toplantılarını yapmış olup, Ocak 1 birleşim, Şubat 1 birleşim, Mart 1 birleşim, Nisan 1 birleşim, Mayıs 1 birleşim, Haziran 1 birleşim, Temmuz 2 birleşim(1 olağan, 1 olağanüstü), Ağustos 1 birleşim, Eylül 1 birleşim, Ekim 2 birleşim, Kasım 1 birleşim, Aralık 1 birleşim olağan olmak üzere 14 kez toplanmış, bu toplantılarda 81 adet karar alınmıştır. Alınan bu kararlar bilgisayar ortamında yazıldıktan sonra 2 dosya halinde Yazı İşleri Müdürlüğünde muhafaza edilmekte olup, ilgili birimlere ve Bozkır Kaymakamlığına gönderilmiştir.
2-)Belediye Encümeni Toplantılar :
Belediye Encümenimiz her hafta Perşembe günleri toplanmaktadır. Bu toplantılarda toplam 184 adet karar alınmıştır. Alınan bu kararlar bilgisayar ortamında yazıldıktan sonra ilgili birimlere teslim edilmiş, ikişer sureti de Yazı İşleri Müdürlüğümüzde 2 dosya halinde muhafaza edilmektedir.
3-)Gelen Evrak İşlemleri :
2024 yılı içerisinde Belediyemize kamu kurum ve kuruluşlarından, vatandaşlarımızdan 6899 adet yazı/dilekçe gelmiş olup, Elektronik Belge Yönetim Sistemine (EBYS) kayıtları yapılarak gereği için ilgili birimlere tarafımızca sistem üzerinden havale edilmiştir. 20.12.2019 tarihinde İçişleri Bakanlığı e-Belediye Sistemine geçiş yapılmış olup, gelen evrak işlemleri bu sistem üzerinden yürütülmeye devam etmektedir. 01.03.2024 tarihinde İçişleri Bakanlığı Yeni Nesil EBYS Modülüne geçiş yapılmıştır.
4-)Giden Evrak İşlemleri :
2024 yılı içerisinde Belediyemizden kamu ve özel kuruluş ve kişilere 2650 adet giden yazı kaydı bulunmaktadır. Bu dönem içerisinde sistem üzerinden 335 yazı otomatik olarak, 883 yazı servis entegrasyonu ile, 515 adet yazı KEP ile, 951 adet yazı fiziksel olarak gönderilmiştir. 20.12.2019 tarihinde İçişleri Bakanlığı e-Belediye Sistemine geçiş yapılmış olup, giden evrak işlemleri bu sistem üzerinden yürütülmeye devam etmektedir. 01.03.2024 tarihinde İçişleri Bakanlığı Yeni Nesil EBYS Modülüne geçiş yapılmıştır.
5-)Nikah İşleri :
Evlenmek için 2024 yılı içerisinde müracaat eden 139 çiftin evlendirme işlemleri Evlendirme Memuru tarafından yapılmış olup, 139 çiftin işlemleri tamamlandıktan sonra nikah akitleri yapılarak, aile cüzdanları kendilerine verilmiştir. Ayrıca evlilikleri İlçe Nüfus Müdürlüğüne bildirilmiştir.
6-)CİMER Başvuruları :
Belediyemizce 2024 yılı içerisinde CİMER Sistemine gelen 236 adet başvuruya sistem üzerinden cevap verilmiştir.
İNSAN KAYNAKLARI VE EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Belediyemiz İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü biriminde 1 adet personel görev yapmaktadır.
Belediyemiz İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü biriminde, belediyemize ait memur-kadrolu işçi- sözleşmeli personel ile Belediye Başkanı, Belediye Başkan Yardımcısı özlük, maaş, derece kademeleri, sosyal hakları, memur personel hitap takibi, aylık prim bildirgeleri, izin takipleri, görevlendirmeleri ve personelle ilgili oluşabilecek her türlü işlemler takip edilmektedir.
Belediyemizde 2024 yıl sonu itibariyle 12 adet memur personel, 2 adet kadrolu işçi ve 1 adet kısmi zamanlı Sözleşmeli Veteriner Hekim personel bulunmaktadır. 2024 yılı içinde 3 adet Memur; emeklilik talep dilekçelerine istinaden emekliye sevk edilmiştir. Yine 1 adet Kadroları işçi emeklilik talep dilekçesine istinaden emekliye sevk işlemi yapılarak Belediyemizden ilişiği kesilmiştir. Ayrıca 2024 yılı içinde 2 adet Memur personel Konya Büyükşehir Belediyesine naklen geçiş yapmışlardır. 2 adet Memur personelde belediyemize naklen geçiş talebinde bulunmuşlar ve Başkanlık Makamının onayına istinaden belediyemize naklen gelmişlerdir.
Belediyemiz Bozkır Belediyesi Personel Limited Şirketinden; 4734 sayılı Kanun gereği yapılan hizmet alımı sonucunda Belediyemiz büro içi hizmetlerinde 2024 yıl sonu itibariyle 15 adet Belediye şirket elemanı görev yapmaktadır.
GELEN-GİDEN YAZILAR :
2024 yılı içinde 294 adet Gelen ,223 adet Giden yazışma ve 22 adet Onay yazılı evrakı olup, cevap verilmesi gereken yazılarımız ve diğer çeşitli yazışmalarımız birlikte takip edilmekte ve işlemler süresinde yapılmaktadır.
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
- A) MUHASEBE BİRİMİ:
Mali Hizmetler Müdürlüğüne bağlı muhasebe servisi 2 adet Memur (Tahsildar) bir adet Müdür ve 2 adet Belediye Şirketi Büro elemanı olmakla beş personelle hizmet vermektedir. Belediyemiz birimlerince hazırlanan ödeme emirleri ilgili prosedür, hak ediş ve hesap kontrollerini yapmak, Maliye Bakanlığı ile ilgili gerekli yazışmalar ile KBS projesi dahilinde aylık dönemler halinde mizan-gelir ve gider verilerini sisteme girmek, ödeme ve tahakkukları takip etmek, sistemli bir şekilde sonuçlandırmak ve Belediyemizin borçları ile alacakları hakkında gerekli mali analizleri yaparak üst yönetime bilgi vermek, Ayrıca muhasebe servisi Belediyemiz birimlerince yapılan tüm ödemeleri bilgisayar ortamında muhasebeleştirerek arşiv düzeninde saklanması ve her yıl Sayıştay denetimine hazır hale getirmeyi üstlenmiş bulunmaktadır.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğine uygun olarak tahakkuk eden harcamaların tediye işlemlerini yapar. Belediyemizin Mali yılı bütçesi ile izleyen iki yılın gelir ve gider tahminlerinin yapılması Belediye bütçe ve muhasebe usul yönetmeliğinde belirtilen defter ve mali raporların hazırlanması, Bütçe kesin hesabının çıkarılarak Sayıştay Başkanlığına sunulması, Belediyemizin mükellefi bulunduğu vergi dairesine aylık verilmesi gereken Muh-SGK Beyanname, K.D.V.1 ve 2 Beyannameleri, Damga Vergisi beyannamelerinin hazırlanarak Maliye Bakanlığı İnternet sitesinden gönderilmesi de muhasebe birimi faaliyet alanları içerisinde yer almaktadır.
2024 Yılı Kesin Hesap Bilgilerimiz;
1 – 2024 GELİRLERİMİZ
GELİR KODU |
GELİR AÇIKLAMASI |
TAHSİLATI |
|
1 |
2 |
Mülkiyet Üzerinden Alınan Vergiler |
1.844.391,51₺ |
1 |
3 |
Dâhilde Alınan Mal ve Hizmet Vergileri |
2.111.220,38₺ |
1 |
6 |
HARÇLAR |
6.546.177,64₺ |
3 |
1 |
Mal ve Hizmet Satış Gelirleri |
2.472.743,24₺ |
3 |
6 |
Kira Gelirleri |
9.201.594,55₺ |
3 |
9 |
Diğer teşebbüs ve mülkiyet gelirleri |
165.057,50₺ |
4 |
4 |
Kurumlardan ve Kişilerden Alınan Yardım ve Bağışlar |
17.001.550,00₺ |
4 |
5 |
Proje Yardımları |
100.000,00₺ |
5 |
1 |
Faiz Gelirleri |
754.310,59₺ |
5 |
2 |
Kişi ve Kurumlardan Alınan Paylar |
123.273.475,48₺ |
5 |
3 |
Para Cezaları |
3.131.608,79₺ |
5 |
9 |
Diger Çeşitli Gelirler |
588.858,43₺ |
6 |
1 |
Taşınmaz Satış Gelirleri |
1.236.795,00₺ |
|
|
GENEL TOPLAM |
168.425.783,11₺ |
2 – 2024 GİDERLERİMİZ
EKONOMİK KOD |
GİDERİN EK.2. DÜZEYDE AÇIKLAMASI |
BÜTÇE GİDERİ |
|
1 |
1 |
MEMURLAR |
10.126.859,82 ₺ |
1 |
2 |
SÖZLEŞMELİ PERSONEL |
104.953,13 ₺ |
1 |
3 |
İŞÇİLER |
2.363.511,47 ₺ |
1 |
4 |
GEÇİCİ PERSONEL |
201.856,94 ₺ |
1 |
5 |
DİĞER PERSONEL |
1.263.580,23 ₺ |
2 |
1 |
MEMURLAR |
1.198.593,95 ₺ |
2 |
3 |
İŞÇİLER |
425.935,13 ₺ |
3 |
1 |
ÜRETİME YÖNELİK MAL VE MALZEME ALIMLARI |
4.748.550,90 ₺ |
3 |
2 |
TÜKETİME YÖNELİK MAL VE MALZEME ALIMLARI |
25.804.045,05 ₺ |
3 |
3 |
YOLLUKLAR |
266.004,84 ₺ |
3 |
4 |
GÖREV GİDERLERİ |
466.883,79 ₺ |
3 |
5 |
HİZMET ALIMLARI |
62.783.177,51 ₺ |
3 |
6 |
TEMSİL VE TANITMA GİDERLERİ |
1.698.631,71 ₺ |
3 |
7 |
MENKUL MAL GAYRİMADDİ HAK ALIM BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ |
15.690.493,83 ₺ |
3 |
8 |
GAYRİMENKUL MAL BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ |
17.434.648,49 ₺ |
4 |
2 |
DİĞER İÇ BORÇ FAİZ GİDERLERİ |
1.203.131,25 ₺ |
5 |
2 |
HAZİNE YARDIMLARI (il özel idare belediye birbirine yardım) |
562.864,02 ₺ |
5 |
3 |
KAR AMACI GÜTMEYEN KURULUŞLARA YAPILAN TRANSFERLER |
474.000,00 ₺ |
5 |
8 |
Gelirlerden ayrılan paylar |
7.975.297.09 |
6 |
1 |
Mamul Mal Alımları |
1.739.826,00 |
6 |
3 |
Gayri Maddi Hak Alımları |
1.011.796,03 |
|
|
GİDERLERİN TOPLAMI |
157.544.641,18₺ |
3 – 2024 YILI GELİR VE GİDER İCMALİ :
Vergi Gelirleri |
10.501.789,53 TL |
Tesebbüs ve Mülkiyet Gelirleri |
11.839.395,29 TL |
Alinan Bagis ve Yardimlar ile Ozel Gelirler |
17.101.550,00TL |
Diger Gelirler |
127.746.253,29 TL |
Sermaye Gelirleri |
1.236.795,00 TL |
2024 YILI GELİRLERİMİZ |
168.425.783,11TL |
PERSONEL GİDERLERİ |
14.060.761,59 TL |
SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ |
1.624.529,08 TL |
MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ |
126 .011.994,46 TL |
FAİZ GİDERLERİ |
1.203.131,25 TL |
CARİ TRANSFERLER |
11.892.602,77 TL |
SERMAYE GİDERLERİ |
7.975.297,09 |
2024 GİDERLERİMİZ |
157.544.641,18TL |
4-2024 Mali yılı içerisinde tertipleri gider kesin hesabında gösterilen 55.741.361,42 TL ödenek 31.12.2024 Tarih ve 183 nolu Belediye Encümeni kararı ile ihtiyaç duyulan tertiplere aktarılmıştır.
5-.Harcanamayıp bakiye kalan 142.455.358,82 TL ödenek Belediye Encümeninin 31/12/2024 tarih ve 184 nolu kararı ile imha edilmiştir.
6-2024 yılında, Sosyal Güvenlik Kurumlarına ve diğer resmi kuruluşlara prim ve vergi ödemelerinden tahakkuk eden paralar yılı içerisinde düzenli olarak takip edilerek ödenmiştir. Cari borcumuz bulunmamaktadır.
7- 2020, 2021,2022ve 2023 ve 2024 Mali yılları içerisinde tahakkuk etmiş fakat çeşitli nedenlerle ödenemeyen muhtelif özel kuruluşlara ait 34.812.998,72 TL lik ödeme emri belgesi Bütçe emanetleri hesabına alınarak 2025 yılında ödenmek üzere kayıtlara alınmıştır.
8-Belediyemizin T.C. Ziraat Bankası Ve Halk Bankası hesaplarında 5.127.350,70 TL 2025 yılına hesap bakiyesi devretmiştir.
9-Belediyemiz tarafından muhtelif yıllarda İller Bankası ve Bankalardan alınan kredilerden ödenmesi gereken kısımlar ödenmiş olup, 2025 Yılına 3.482.464,69 TL Banka Kredileri bakiyesi devredilmiştir.
10-Belediyemiz giderleri Bir önceki yıla göre % 30,31 oranında artmıştır.
B ) GELİR BÖLÜMÜ
Belediyemizin Emlak, Çevre Temizlik Vergileri, İlan Reklam Vergileri, Kira gelirlerine ait tahakkuklar ve tahsilâtlar ve belediyemizin alacakları bu servisimiz tarafından titizlikle yapılmaktadır.
Belediyemize ait işyerlerinin kiraları yılı içerisinde tahakkukları yapılarak geçmiş yıl kira alacakları ile beraber tahsil edilmiştir. Kira borçlarını ödemeyenlere kanuni tahkikat yapılmıştır.
Gelir servisi her yıl yılbaşında o yıla ait emlak, çevre temizlik, ilan reklam, kira gelirlerine ait tahakkukları yapılmakta olup, diğer gelir muhasebe işlemleri ve belediyemiz tarafından yapılan hizmet karşılığında tahakkuk eden alacaklarımızın sıkı bir şekilde takibi yapılmış olup, süresi içerisinde ödenmeyen diğer vergi ve her türlü alacağımıza yasal gecikme zammı tahakkuk ettirilerek tahsilâtları gerçekleştirilmektedir.
Yukarıda bahsi geçen faaliyetler mevzuat ve yasalara uygun olarak zamanında ve titizlikle yürütülmektedir.
2024 Yılında Belediyemiz gelirleri bir önceki yıla göre % 70,54 oranında artmıştır.
ZABITA MÜDÜRLÜĞÜ
Bozkır Belediyesi Zabıta Müdürlüğü olarak 1 Müdür,1 Zabıta Memuru, 2 Zabıta Yardımcı personeli ve 1 İşçi Zabıta Görevlisi ile 2024 yılı içerisinde Belediyemiz yetki ve sorumluluk alanında bulunan Mahallelerimizde ve ilçemiz sınırları içerisinde görev yapmaktayız. Kanun ve yönetmeliklerin vermiş olduğu yetkiler ile Belediye Meclisi ve Encümeninin almış olduğu kararlar doğrultusunda İlçemiz merkezi ve mahallelerimizin düzeni, halkımızın sağlık ve huzurunu sağlamak amacıyla çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.
1-Cuma günleri sebze pazarımız ve kapalı pazar alanımızda pazarcı esnafımızın rahat satışını yapması ve halkımızın daha rahat alışverişini yapabilmesi için çalışmalarımızı sürdürmekteyiz
2-İşyerlerinin önündeki ve mahallelerimizdeki halkımızın ortak kullanımında bulunan yerlerdeki işgalleri ve araç park işgallerinin kontrolü yapılarak kurallara uymayanlar hakkında yasal işlemler yapılmıştır.
3-Kurban Bayramı süresince kurban satış yerinde gerekli denetimler yapılmış olup, halkımızın rahat bir şekilde kurban alışverişi yapması sağlanmıştır.
4- Belediyemizin diğer birimlerine saha çalışmalarında destek olunmuştur.
5-Milli ve Dini Bayram Törenleri ve tüm sosyal etkenliklerde Belediye birimleri ile koordineli olarak etkin bir çalışma yürütülmüştür.
6-Dilencilik yapmak isteyen kişilere müsaade edilmemiş haklarında yasal işlemleri yapılmış ve şehir dışına çıkarılmaları sağlanmıştır.
7-İşyeri açacak olan vatandaşlarımıza İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları düzenlenmiş olup 2024 yılında 32 adet işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmiştir.
İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI VERİLEN YERLER
Verilen Belgeler |
Adedi |
Umuma Açık Istiraahat ve Eğlence Yeri |
4 Adet |
Sıhhi |
19 Adet |
G.S.M |
9 Adet |
Genel Toplam |
32 Adet Ruhsat verilmiştir. |
8-Mahallelerimizden 125 adet dilekçe gelmiş ve gelen şikâyet ve dilekçeler yerinde görülerek gerekli yasal işlemleri yapılmıştır.
9-İlçe merkezi ve mahallelerimizde düzenli olarak kontrol edilmiş ve tespit edilen noksanlıklar ilgili birimlere bildirilmiştir.
10-Belediyemiz emir ve yasaklarına uymayanlar ile 5326 sayılı Kabahatler Kanununa aykırı hareket edenler hakkında gerekli yasal işlemler yapılmıştır.
11-Zabıta Müdürlüğümüz tarafından 2024 Yılında: 12 adet Durum Tespit Tutanağı ve 14 adet İdari Yaptırım Karar Tutanağı düzenlenmiştir.
MUHTARLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Belediyemiz Muhtarlık İşleri Müdürlüğü, Emlak ve İstimlak Müdürü Namık AKKUŞ tarafından vekaleten yürütülmektedir. Muhtarlık İşleri Müdürlüğü bünyesinde başka personel bulunmamaktadır. İlçemize bağlı Merkezde 3 adet, merkez dışında 49 adet olmak üzere toplamda 52 Mahalle bulunmakta olup, imkanlar dahilinde muhtarlarımızı iş ve işlemleri takip edilmektedir.
1-Muhtarlık İşleri Müdürlüğümüz tarafından her mahallenin talepleri ve yazışmaları için ayrı ayrı klasör düzenlenmiş olup, Muhtarlarımızın talepleri klasörlerde muhafaza edilerek Müdürlüğümüz tarafından takibi yapılmaktadır.
2-Mahalle Muhtarlarımızın iletişim bilgileri zaman zaman kontrol edilerek güncellemeler yapılmaktadır.
3-Mahalle Muhtarlarımız ile iletişimi daha etkin ve verimli bir şekilde sürdürebilmek için oluşturulan WHATSAPP grubu üzerinden Muhtarlarımız tarafından gelen talep ve öneriler takip edilmektedir.
4-Mahalle Muhtarlarımızın gerek İçişleri Bakanlığı MUBİS sistemi üzerinden gerekse Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığı MUBİS sistemi üzerinden gelen talepleri Müdürlüğümüz tarafından Belediyemiz ilgili birimlerine yönlendirilerek MUBİS sistemleri üzerinden Muhtarlarımızın taleplerine gerekli cevaplar verilmekte, Belediyemiz bünyesinde yapılacak iş ve işlemler ilgili birim tarafından Belediyemiz Çalışma Programına alınmaktadır. 01 Nisan 2024 Tarihinden bu yana Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığı MUBİS sistemi kapalı olup sistem çalışmamaktadır.
5-19 Ekim 2024 Tarihinde Kaymakamlık Makamı tarafından oluşturulan Kutlama Komitesinde görev alarak, 19 Ekim Muhtarlar Günü kutlamalarına katılarak, Muhtarlar Günü kutlanmıştır.
6-01 Nisan 2024 Tarihinden 30 Kasım 2024 tarihi itibariyle İçişleri Bakanlığı Muhtarlar Bilgi Sistemi üzerinden 12 adet talep olmuş taleplerden Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait olanlar ilgili Fen İşleri Birimi tarafından Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığına yönlendirilmiş, bir kısmı Belediyemiz Fen İşleri birimi tarafından programa alınmış, bir kısmı da Belediyemiz tarafından yerine getirilmiştir.
7-Mahalle Muhtarlarımızın Belediyemiz dışında diğer resmi daireler ile ilgili taleplerine de yardımcı olunarak gerekli resmi yazışmalarda bulunulmuştur.
8-İlçemize bağlı Mahalle Muhtarlarımızın İçişleri Bakanlığı MUBİS sistemi ve Belediyemize dilekçe ile yapmış oldukları başvurular dışında, sözlü olarak yapmış oldukları talepleri de Müdürlüğümüz tarafından ilgili birimler ile görüşülüp istişare edilerek talepleri değerlendirilmiş, Muhtarlarımıza gerekli bilgi ve destekler sağlanmıştır.
9-Muhtarlık İşleri Biriminin Emlak ve İstimlak Müdürü tarafından tek olarak vekaleten yürütülmesi ve Belediyemizin personel imkanlarının kısıtlı olması nedeniyle yardımcı personel olmadığından eksikliklerimiz olmuştur. Eksikliklerimizin giderilmesi için diğer çevre ilçe belediyelerinden gerekli bilgi ve desteğe başvurarak Müdürlüğümüzün daha aktif olması için gerekli çalışmalar yapılacaktır.
KÜLTÜR VE SOSYAL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
Belediyemiz Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü 1 müdür ve 1 büro personeli ile birim faaliyetlerini yürütmektedir. 2024 yılında yapmış olduğumuz faaliyetler aşağıda sıralanmıştır.
- 12 Mayıs Anneler Günü’nde annelere ve anne adayları tüm kadınlara program düzenlenmiştir.
- Gazze’de süren soykırıma farkındalık oluşturmak ve tepki vermek adına Filistin’e destek yürüyüşü düzenlenmiştir.
- Türkiye-Hollanda maçını şehir meydanında halkla beraber izlemek için program düzenlenmiştir.
- 15 Temmuz gecesinde halk yürüyüşü organize edilmiştir.
- 25 Ağustos’ta toplu sünnet şöleni gerçekleştirilmiştir.
- Ramazanda askıda ekmek uygulaması yapılmıştır.
- Şehir merkezindeki parklara bozkırlı şehitlerin isimleri verilmesi faaliyeti gerçekleştirilmiştir.
- Şebi Aruz haftasında çocuklara şivrilik dağıtılmıştır.
- 24 Kasım öğretmenler gününde kutlama programı organize edilmiştir.
- Okullara ve üniversitelere sosyal etkinliklerde destek verilmiştir.
- Gençlik Festivali düzenlenmiştir.
- Resmi tören ve bayramlarda kutlama alanlarının düzenlenmesi ve süslenmesi yapılmıştır.
EMLAK VE İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
1-Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce, Mülkiyeti ve sorumluluğu Belediyemize ait olan taşınmazlarının etkin ve verimli kullanılması ve Vatandaşlarımıza imkânlar dâhilinde en iyi şekilde hizmet etmek üzere, 1 Memur, 2 Büro Personeli ve 1 Müdür olmak üzere toplam 4 Personel ile hizmet verilmektedir.
2-Mülkiyeti Belediyemize ait işyerleri için 29.02.2024 tarihi itibariyle yapılan ihalede; Hisarlık Mahallesinde 1 adet, Çağlayan Mahallesinde 1 adet, Üçpınar Mahallesinde 1 adet işyerinin ihalesi yapılmış olup, ihale ile ilgili sözleşmeler imzalanmıştır.
3-) Mülkiyeti Belediyemize ait işyerleri için ,08.08.2024 tarihi itibariyle yapılan ihalede ,Yukarı Mahallede 5 Adet İşyeri,Üçpınar Mahallesinde 1 adet işyeri, Yelbeği Mahallesinde 1 adet işyeri, Harmanpınar Mahallesinde 1 adet işyeri Dereköy Mahallesinde 4 adet işyerinin ihalesi yapılmış olup,ihaleye Yukarı Mahallede 1 adet ve Harmanpınar Mahallesinde 1 adet işyeri kira sözleşmesi yapılmıştır.
4-) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce 08.08.2024 tarihinde yapılan ihalede, Yukarı Mahallede 1 adet Tarla, Karacaardıç Mahallesinde 1 adet Tarla, Soğucak Mahallesinde 1 Adet Arsanın ihalesine iştirak olmamıştır. Satışa çıkarılan Kildere Mahallesinde bulunan 1 adet 279,44m2 arsa 300.000.00TL bedelle, Küçük hisarlık Mahallesinde bulunan 1 adet 283,57m2 arsa 290.000.00TL bedelle satışı yapılarak tapu devri yapılmıştır.
5-) Mülkiyeti Belediyemize ait işyerleri için ,07.11.2024 tarihi itibariyle yapılan ihalede ,Yukarı Mahallede 8 Adet İşyeri, Cumhuriyet Mahallesinde 1 adet işyeri, Hamzalar Mahallesinde 1 adet işyeri, Üçpınar Mahallesinde 1 adet işyeri, Çağlayan Mahallesinde 1 adet işyerinin ihalesi yapılmış olup, Söğüt Mahallesinde buluna 1 adet işyerleri ihaleye çıkarılmış olup, Yukarı Mahallede 2 adet, Hamzalar Mahallesinde 1 adet ,Çağlayan Mahallesinde 1 adet işyerlerinin kira sözleşmesi yapılarak teslimatı yapılmıştır.
6-) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce 07.11.2024 tarihinde yapılan satış ihalesinde, Sarıoğlan Mahallesinde 6 adet Arsa,, Söğüt Mahallesinde 4 adet Arsa,Sorkun Mahallesinde 2 Adet Arsanın ihalesine iştirak olmamıştır. Satışa çıkarılan bahse konu arsalar talep olduğu takdirde yeniden değerlendirilecektir.
7-) Mülkiyeti Belediyemize ait işyerleri için 29.11.2024 tarihi itibariyle yapılan ihalede Kozağaç Mahallesinde bulunan Balık tesisi, Yukarı Mahallede 1 Adet İşyeri, Cumhuriyet Mahallesinde 1 adet işyeri, Üçpınar Mahallesinde 1 adet işyeri, işyerleri ihaleye çıkarılmış olup, Kozağaç Mahallesi Balık Tesisi, Yukarı Mahallede 1 adet, Cumhuriyet Mahallesinde 1 adet ,Üçpınar Mahallesinde 1 Adet, işyerlerinin kira sözleşmesi yapılarak teslimatı yapılmıştır.
8-) Mülkiyeti Belediyemize ait, Belediye Meclisinin 02.05.2024 tarih ve 29 sayılı kararı gereği, Hisarlık/Büyük Mahallesi 101 Ada 1 Parselde bulunan 1 Adet Selçuklu Zengibar Sosyal Tesisi Ayılk 1.500.00TL bedelle 2 yıllığına bir yıl peşin alınarak Hisarlık Aile Sağlığı Merkezi olarak kullanılmak üzene Bozkır Toplum Sağlığı Merkezine tahsis edilmiştir.
9-) Mülkiyeti Belediyemize ait, Belediye Meclisinin 03.07.2024 tarih ve 41 Sayılı kararı gereği, Cumhuriyet Mahallesinde bulunan Vodafon baz İstasyonu yıllığı 110.00TL üzerinden beş yıllığına peşin olmak üzere 550.000.00TL kiraya verilmiştir.
10-) Mülkiyeti Belediyemize ait, Yukarı Mahalle; Cumhuriyet Mahallesi, Demirasaf Mahallesinde bulunan Ecrimisil olarak kullanılmakta olan işyerleri Belediye Meclisinin 22.07.2024 tarih ve 45 sayılı kararı ile kira fiyatları güncellemesi yapılmıştır.
11-) Harmanpınar Mahallesi Cami Yaptırma Koruma ve Yaşatma Dernek Başkanlığının talebi üzerine, Harmanpınar Mahallesinde bulunan toplam 21 parselde bulunan mülkiyeti Belediyeye ait olan tarla nitelikli taşınmazlar Harmanpınar Mahallesi Cami Yaptırma Koruma ve Yaşatma Dernek Başkanlığına beş yıllığına tahsis edilmiştir.
12-) Mülkiyeti Belediyemize ait, Kırsal Mahalle ve Diğer Mahallelerde bulunan Ecrimisil olarak kullanılmakta olan işyerleri Belediye Meclisinin 04.09.2024 tarih ve 60 sayılı kararı ile kira fiyatları güncellemesi yapılmıştır.
13-) İlçe Merkezinde bulunan Topluma ait yerlerin bazı esnaflar tarafından kullanıldığı tespit edilerek kullanılmakta olan işyerleri için, Belediye Meclisinin 04.09.2024 tarih ve 61 sayılı kararı ile 6.aylık işgaliye ücreti alınması sağlanmıştır.
14-) Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğü kayıtlarında, 31.12.2024 tarihi itibariyle 1519 adet Bina,346 Adet Arsa, 9637 Adet Arazi bildirimi olmak üzere toplam 11.502 Adet bildirim mevcuttur.
15-) Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce 2024 Aralık ayı sonu itibariyle 2565 adet Bina-Arsa-Arazilerin Alım Satım ve İntikal için Tapu Müdürlüğüne işlem yapılmıştır.
16-Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce 2024 Aralık ayı sonu itibariyle 863 adet Veraset İntikal Beyannamesi için Mal Müdürlüğüne işlem yapılmıştır.
17-Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce 2024 Aralık ayı sonu itibariyle de 236 adet Kaymakamlık Makamı S.Y.D.V. Başkanlığına işlem yapılmıştır.
18-) Belediyemiz Emlak ve İstimlak Müdürlüğü Takdir Kıymet Komisyonunca 26 adet karar alınmıştır.
19-) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünce Resmi yazışma olarak 2024 Aralık ayı sonu itibariyle 1471 adet yazışma yapılmıştır.
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Belediyemiz Fen İşleri Müdürlüğü’nün 01/01/2024-31/12/2024 tarihleri arasındaki faaliyet raporu aşağıda çıkarıldığı gibidir.
Müdürlüğümüz bir müdür, bir inşaat mühendisi, otuz sekiz adet belediye şirketi çalışanı ve bir adet kadrolu işçi ile faaliyetlerini sürdürmüştür.
Ayrıca beş adet kamyon, bir adet lowbed dört adet beko-loder, bir adet paletli kazıcı, üç adet loder, bir adet forklift, iki adet midibüs, bir adet otobüs, üç adet traktör, iki adet cenaze aracı faal olmak üzere hizmetlerini yürütmüştür.
- Yayla yollarımızın malzemeli ve malzemesiz bakımı yapılmıştır.
- Bağ ve bahçe yollarımızın greyder ile iyileştirmeleri yapılmıştır.
- Kilitli parke taşı ile muhtelif mahallelerde yol düzenlemesi yapılarak mahallelerimize döşenmiştir.
- Akaryakıt ihalesi müdürlüğümüz tarafından yapılarak belediyemizin bütün araçlarının yakıt ihtiyacı giderilmiştir.
- Alt yapı yatırımı yapan kuruluşların patlak, ariza ve yeni yatırım çalışmaları sebebiyle bozulan yol kaplamalarının tamir bakım ve onarımı müdürlüğümüzce yapılmıştır.
- Cenaze hizmetleri müdürlüğümüzce cenaze nakli, mezar kazılması ve elle defin yapılamadığı durumlarda müdürlüğümüz iş makineleri ile defin işlemleri yürütülmüştür.
- Karla mücadele çalışmaları yapılmıştır.
- Belediyemize ait yeni açılan ve mevcuttaki yolları tutan duvarların yapım bakım ve onarımı yapılmıştır.
PARK VE BAHÇELER MÜDÜRLÜĞÜ
Belediyemiz Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nün 01/01/2024-31/12/2024 tarihleri arasındaki faaliyet raporu aşağıda belirtildiği gibidir.
Müdürlüğümüz bir müdür ile faaliyetlerini yürütmektedir. Aşağıda sıralanan işler Fen İşleri Müdürlüğü personeli desteği ile yapılmıştır.
- Belediyemize ait park ve mesire alanlarında ağaç sulama, budama, çim biçme işleri yapılmıştır.
- Refüjlerimizde bulunan ağaç ve çiçeklerin budaması, sulaması ve bakımı yapılmıştır.
- Kaldırımlarda bulunan ağaçların budaması yapılmıştır.
- Belediye binamızın bahçesindeki peyzaj işleri yürütülmüş, çimleri biçilmiş mazıları budanmıştır.
- Damlama sulama sistemlerimizde oluşan hasar ve arızalar, patlaklar giderilmiştir.
- Bank ve Kamelyalarda oluşan hasarlar giderilmiş, tamir bakım ve onarımları yapılmıştır.
TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
2024 yılı içerisinde 1 Müdür , 31 hizmet alım yolu ile çalıştırılan işçi olmak üzere toplam 32 kişi ile hizmet yürütülmüştür. Temizlik İşleri Müdürlüğüne bağlı olarak 3 adet 7+1 tonluk kamyon, 4 adet 14+1,5 tonluk kamyon, 2 adet itfaiye, 1 adet 13+1 kamyon, 1 adet minibüs, 1 adet traktör ve 1 adet elektrikli el süpürgesi,1 adet kamyon yol süpürme aracı 1 adet elektrikli mini kaldırım süpürme aracı ,1 adet mini kar püskürtme aracı (kaldırım) olmak üzere 16 adet araçla hizmet verilmektedir.
İlçe merkezinde bulunan mahallelerimizde temizlik hizmeti haftanın 7 günün de periyodik olarak yapılmıştır.
İlçe merkezinde 08:00 ile 17:00 arası çöp konteynerlerin de toplanan çöpler 1 ekiple haftanın her günü yapılmakta olup, merkez dışı mahallerimizde haftada 2 defa 3 ekiple toplanmaktadır.
Merkezde bulunan Çarşamba Çayı, Çökelez Çayı ve Umumi WC’lerin temizliği günlük yapılmış olup merkez dışındaki mahallelerimizde bulunan WC’ler düzenli olarak temizlenmiştir.
Kış mevsiminde çarşı pazar ve mahallerin kar temizliği yapılmıştır.
Çöp Konteynerlerinin periyodik bakımı, temizliği ve ilaçlaması yapılmıştır.
İlçemiz ve mahalle yol kenarlarının temizliği düzenli olarak yapılmıştır.
Mahallelerimizin piknik ve mesire alanları temizliği yapılmıştır.
2024 yılı içerisinde ilçemize 52 mahallenin sokak ve caddelerin yer temizliği düzenli olarak yapılmıştır.
Merkez ve mahallerde bulunan parklar düzenli olarak temizlenmektedir.
İlçe merkezi ve mahallerimizde haşere mücadele ilaçlama çalışması yapılmıştır.(Çarşamba çayı-Çöp depolama alanları dahil)
Resmi Kurumlar, Okullar, yol kenarları, park ve bahçelerde bulunan yabani otlarla mücadele yapılmıştır.
İlçe merkezinde bulunan ana cadde ve çarşı içi yıkanarak temizlenmiştir. Ayrıca merkez cami önlerinin yıkaması haftalık yapılmıştır.
Düğün salonlarının temizliği periyodik olarak yapılmaktadır.
İlçe merkezi ve Mahallelerimizde bulunan kanal ve bahçe arıklarının temizliği yapılmıştır.
Mahallelerimizde geçmişte kullanılan çöplüklerin ıslahı yapılmıştır.
Büyükşehir Belediyesi ile yapılan istişareler neticesinde ilçemizdeki bitkisel atık yağlar toplanmaktadır.
Sıfır atık kapsamında katı atıklarımız lisanslı çevre firması tarafından ambalaj atıkları ve diğer atıklar olarak toplanmakta ve geri dönüşümü sağlanmaktadır.
İlçe merkezindeki cadde ve sokaklar belli aralıklar ile yıkanmış ve temizliği sağlanmıştır.
İMAR ve ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ
Bozkır Belediyesi İmar İşleri, 2024 yılında; 3194 Sayılı İmar Kanunu, 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve 6360 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu ile İmar Konularını ilgilendiren diğer Kanun ve Yönetmelikler Çerçevesinde aşağıda belirtilen faaliyetleri 1 Müdür, 1 adet Harita Teknikeri tarafından yürütülmektedir. Birimimizce 2024 yılında yürütülen faaliyetlere ilişkin olarak;
- İlçemize bağlı birkaç mahallenin Halihazır ve İmara esas jeolojik etütlerinin güncellenmiş olup akabinde Uygulama İmar Planı revizyonlarının çalışmaları devam etmektedir.
- Belediye Encümeni’nde 57 adet 3194 sayılı imar kanununun imar uygulamalarından 15. ve 16. Madde uygulamaları (ifraz, tevhit, yola terk vb.) yapılmıştır.
- Kaçak veya ruhsat ve eklerine aykırı faaliyet gösteren inşaatların tespiti yapılarak yapı tatil zaptı tanzim edilip, Encümene sevki yapılmaya devam edilmektedir.
- Metruk Binalara ilişkin metruk binalara ilişkin 3194 sayılı imar kanunun 39. Maddesi gereği yasal işlemler yapılarak yıkım işlemleri için zabıta ve fen işleri müdürlüğüne tevdii edilmektedir.
- 2024 Yılında 59 adet yapı ruhsatı, 30 adet yapı kullanma izin belgesi, verilmiştir. Mimari-Betonarme Statik-Mekanik-Elektrik- Jeolojik Etüt Projeleri-Harita Aplikasyon Krokileri onaylanmaktadır.
- Net-Cad ortamında imar çapı dâhil, diğer imar çizim ve uygulamaları yapılmıştır. İmar planı dâhilinde arazi, yol vb. aplikasyon işleri, yapıldı.
- Yapı denetim kanunu çerçevesinde iş ve işlemleri (ruhsat, hakediş ,vs.) devam etmektedir.
- 2024 yılında Resmi yazışmalar hassasiyetle aksatmadan yürütülmüştür.
- Belediyemizin İmar Müdürlüğün de ; Ruhsat, proje onayları, Yapı denetim işleri, İmar uygulamaları, Aplikasyon işleri, plan tadilatları, Kaçak ve ruhsata aykırı uygulamalar, Metruk bina işlemleri, yazışmalar vs. işleri 2 adet personelle titizlikle yürütmek için elimizden gelen gayreti göstermekteyiz.
5393 sayılı Belediye Kanununun 56. maddesi gereğince 2024 yılı çalışma dönemi ile ilgili olarak tarafımdan hazırlanan Faaliyet Raporunu anlatmaya çalıştım.
Raporun görüşülüp karara bağlanması hususunda gereğini arz eder, saygılarımı sunarım.07.04.2025
Nazif KARABULUT
Belediye Başkanı
Meclis I.Başkan Vekili Mustafa AKGÜL Sayın Üyeler; Başkanlık Faaliyet Raporu sizlere okundu. Okunan Faaliyet Raporu üzerinde üyelerin herhangi bir görüşlerinin bulunmadığını beyan etmeleri üzerine oylamaya geçiyorum.
Yapılan oylama sonucu :
Mustafa AKGÜL (Kabul), Ali ÇELİK (Kabul), Halil YUVAKTAŞ (Kabul), Abdurrahman UYAR (Kabul), Adem KARAZOR(Kabul), Halil KOÇ(Kabul), Mehmet DEMİRAY(Kabul), Seyfullah İNCE(Kabul), İhsan ALTUNAY(Kabul), Hasan ÖZCAN (Kabul), Oğuzhan BAĞCI (Kabul), Metin İLHAN (Kabul), Ahmet DURAN(Kabul), Memiş CIRNAZ (Kabul), Kıymet ALTINIŞIK (Kabul)
Meclis I.Başkan Vekili: Sayın Üyeler, Yapılan oylama sonucunda 2024 Yılı Başkanlık Faaliyet Raporu oy birliğiyle kabul edildi.
7-TAŞINMAZMAL SATIŞININ GÖRÜŞÜLMESİ:(Taşbaşı 215 ada 110-111-112-113 parsel ve Demirasaf Mah.360 ada 20 parseldeki hissemiz)
Başkan :Sayın Üyeler, Belediyemiz Emlak ve İstimlâk Müdürlüğü’nün 14.03.2025 tarihli müzekkeresinde belirtilen mülkiyeti Belediyemize ait aşağıda özellikleri yazılı Taşbaşı ve Demirasaf Mahallesinde bulunan taşınmazların satışı talep edilmektedir.
MAHALLE ADI |
MEVKİİ |
NİTELİĞİ |
ADA NO |
PRS. NO |
Y.ÖLÇ.M2 |
Taşbaşı |
Köyiçi |
Arsa |
215 |
110 |
2.212,88 |
“ |
“ |
“ |
215 |
111 |
2.528,44 |
“ |
“ |
“ |
215 |
112 |
2.830,99 |
“ |
“ |
“ |
215 |
113 |
1.649,74 |
Demirasaf |
Bozyer |
“ |
360 |
20 |
747,14 |
Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda, Taşbaşı ve Demirasaf Mahallesindeki taşınmazlara ait satışın araştırılmak üzere İmar ve Plan Bütçe Komisyonuna sevkine oy birliği ile karar verildi.
8-KULE HİZMET VE İŞLETMECİLİK A.Ş.’NİN KİRA SÖZLEŞMESİ YENİLEME TALEBİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:(Cumhuriyet Mah.)
Başkan:Sayın Üyeler, Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün 21.03.2025 günlü müzekkeresinde belirtildiği üzere, Bozkır İlçesi Cumhuriyet Mah.556 ada 4 parsel üzerinde bulunan KULE Hizmet ve İşletmecilik A.Ş.ne ait TURKCELL GSM Baz İstasyonunun sözleşme süresi 01.01.2025 tarihinde sona ermiş olup, bu tarihten başlamak üzere 5 yıllık süre ile sözleşmenin yenilenmesi talebi bulunmaktadır.
Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda, 5393 sayılı kanunun 18.maddesinin e bendi gereğince, mülkiyeti Belediyemize ait Cumhuriyet Mah.Çakıl Deresi Mevkiinde 556 ada 4 parselde bulunan taşınmazın iletişimden dolayı kamu yararı sağladığı, sözkonusu yerin boş bir arazi olduğundan bu şekilde kullanılması uygun görüldüğünden, 01.01.2025 tarihinden geçerli olmak üzere yıllık kira bedeli 110.000,00 TL (Yüzonbin) olarak, 5 yıllığına kira sözleşmesinin yenilenmesine, 5 yıllık peşin olarak yapılacak ödemeler için herhangi bir kira artışı uygulanmamasına, yıllık olarak yapılacak ödemelerde TUİK’in belirlemiş olduğu TÜFE oranı üzerinden yıllık kira artışının yapılmasına ve kira sözleşmesinin imzalanması için Belediye Başkanı Nazif KARABULUT’a yetki verilmesine oybirliğiyle karar verildi.
9-KULE HİZMET VE İŞLETMECİLİK A.Ş.’NİN KİRA SÖZLEŞMESİ YENİLEME TALEBİNİN GÖRÜŞÜLMESİ: (Sorkun Mah.)
Başkan:Sayın Üyeler, Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün 21.03.2025 günlü müzekkeresinde belirtildiği üzere, Bozkır İlçesi Sorkun Mah.109 ada 1 parsel üzerinde bulunan KULE Hizmet ve İşletmecilik A.Ş.ne ait TURKCELL GSM Baz İstasyonunun sözleşme süresi 01.01.2025 tarihinde sona ermiş olup, bu tarihten başlamak üzere 5 yıllık süre ile sözleşmenin yenilenmesi talebi bulunmaktadır.
Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda, 5393 sayılı kanunun 18.maddesinin e bendi gereğince, mülkiyeti Belediyemize ait Sorkun Mah.Tuzla Mevkii, 109 ada 1 parselde bulunan taşınmazın iletişimden dolayı kamu yararı sağladığı ve bu şekilde kullanılması uygun görüldüğünden, 01.01.2025 tarihinden geçerli olmak üzere yıllık kira bedeli 30.000,00 TL (Otuzbin) olarak, 5 yıllığına kira sözleşmesinin yenilenmesine, 5 yıllık peşin olarak yapılacak ödemeler için herhangi bir kira artışı uygulanmamasına, yıllık olarak yapılacak ödemelerde TUİK’in belirlemiş olduğu TÜFE oranı üzerinden yıllık kira artışının yapılmasına ve kira sözleşmesinin imzalanması için Belediye Başkanı Nazif KARABULUT’a yetki verilmesine oybirliğiyle karar verildi.
10-KULE HİZMET VE İŞLETMECİLİK A.Ş.’NİN KİRA SÖZLEŞMESİ YENİLEME TALEBİNİN GÖRÜŞÜLMESİ: (Üçpınar Mah.)
Başkan:Sayın Üyeler, Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün 21.03.2025 günlü müzekkeresinde belirtildiği üzere, Bozkır İlçesi Üçpınar Mah.111 ada 1 parsel üzerinde bulunan KULE Hizmet ve İşletmecilik A.Ş.ne ait TURKCELL GSM Baz İstasyonunun sözleşme süresi 06.04.2025 tarihinde sona ermiş olup, bu tarihten başlamak üzere 5 yıllık süre ile sözleşmenin yenilenmesi talebi bulunmaktadır.
Konu meclisimizce görüşüldü. Yapılan görüşme sonucunda, 5393 sayılı kanunun 18.maddesinin e bendi gereğince, mülkiyeti Belediyemize ait Üçpınar Mah.Kasabaiçi Mevkii, 111 ada 1 parselde bulunan taşınmazın iletişimden dolayı kamu yararı sağladığı, sözkonusu yerin boş bir arazi olduğundan bu şekilde kullanılması uygun görüldüğünden, 06.04.2025 tarihinden geçerli olmak üzere yıllık kira bedeli 30.000,00 TL (Otuzbin) olarak, 5 yıllığına kira sözleşmesinin yenilenmesine, 5 yıllık peşin olarak yapılacak ödemeler için herhangi bir kira artışı uygulanmamasına, yıllık olarak yapılacak ödemelerde TUİK’in belirlemiş olduğu TÜFE oranı üzerinden yıllık kira artışının yapılmasına ve kira sözleşmesinin imzalanması için Belediye Başkanı Nazif KARABULUT’a yetki verilmesine oybirliğiyle karar verildi.
11-DİLEK VE TEMENNİLER :
Başkan:Sayın Üyeler, 2025 yılı Nisan ayı olağan meclis toplantımızın gündeminde bulunan maddelerin görüşülmesini burada tamamlamış bulunuyoruz.
2025 Mayıs ayı olağan meclis toplantımızın 07 Mayıs 2025 Çarşamba günü saat 14:00’de yapılmasına oybirliğiyle karar verildi.
Meclis Başkanı Katip Üye Katip Üye
Nazif KARABULUT Adem KARAZOR Halil KOÇ